Vakantie Turkije Oludeniz 2008

14 juni 2023 - Den Helder, Nederland

Turkije Oludeniz 2008

Deze keer voor het eerst naar Turkije. Naar Hotel Blue Lagoon. Mooi hotel met een mooi zwembad. We gingen voor tien dagen en na een paar dagen kwamen Donald en Rita uit Nederland. Ze verbleven in een hotel tegenover ons hotel. Oludeniz ligt aan de Middellandse zee. Om aan het strand te komen moest je door een lange straat met heel veel winkels en restaurants. Dit was leuk, maar niet twee of drie keer per dag en dan 10 dagen lang. Op het strand zagen we heel veel paragliden, die dan landen voor ons terwijl wij op terrassen zaten. Dit gaat meestal met een duo bezetting. Ze landden op een grit pad en we zagen het regelmatig fout gaan of ze kwamen tussen de zonnebadende toeristen. Donald heeft het zelf nog een keer gedaan. Die vond het een leuke ervaring. Mij niet gezien als schijter eerste klas. We zijn nog met de bus naar Fethiye geweest, een plaats vlakbij. Over de markt gelopen, maar in de hitte was dat niet te doen, omdat we onder blauw zeil liepen. Zijn we maar langs de jachthaven gelopen. Nog een boottocht gehouden. Ook was het veel klimmen op de afgemeerde klippen, zo veel dat mijn wandelschoenen dwars doormidden gingen. Verder overal zwemmen, toen het in mijn rug schoot. Op de terugweg helemaal schuin gezeten leunend tegen een Japanse man, die ook wel gedacht zou hebben…maar niets zei. Verder nog een dagtocht gehouden naar “The Sugar Beach Club”. De laatste avonden veel gegeten bij het restaurant “Help”. Dit wilden Donald en Rita graag, maar ik hou daar totaal niet van, elke keer bij hetzelfde restaurant eten. Hoewel het goed en gezellig was. Na 10 dagen vertrokken, Donald en Rita bleven nog een paar dagen.