Vakantie Frankrijk Dordogne 2 1995

14 juni 2023 - Den Helder, Nederland

Le Bugue Frankrijk 1995

We gaan voor de tweede keer richting Dordogne met zijn vieren in de auto. We hebben weer een tent gehuurd van "Eurocamp". Van deze maatschappij zit er ook een recreatieteam op de camping. Elke ochtend ging Marlo naar de plaatselijke bakker om croissants en stokbrood op te halen. Op een dag hebben we kajaks gehuurd om op de Dordogne te kajakken. Tessa bij Loes en Marlo bij mij. We begonnen bij de camping. Omdat er nogal een sterke stroom staat, kwamen we nagenoeg niet vooruit. Zodat de mensen na een kwartier ons nog steeds zagen op dezelfde plek en kajakken voor het leven. Onze uitjes waren naar "Aquariums Géants". Dit zijn allemaal vissen die zwemmen in aquariums en door de gangen van grotten. Dit is in het plaatsje Le Bugue/Vézére. Périgord Noir (Zwart-Périgord) is het bekendste en meest toeristische deel van het departement Dordogne van de regio Aquitanië in Frankrijk. Bij Les Eyzies-de-Tayac-Sireuil zijn we gegaan naar Prehisto Parc bij Tursac. Het prehisto park is genesteld in een oase van groen, het ligt tussen twee kliffen in het hart van de Vézère-vallei. In dit verbazingwekkende prehistorische park zagen we levensgrote scènes uit het dagelijkse leven van de eerste Neanderthaler jagers-verzamelaars en Cro-Magnon mannen. Onderweg werden we ondergedompeld in de levenswijze en gewoonten van de prehistorische mens op de plek waar hij 35.000 jaar geleden leefde, en konden we de diversiteit van de prehistorische dieren observeren. In Perigueux hebben we nog gereden met "le petit train". Teven zijn we weer naar de roofvogels show geweest van het eerste jaar. Samen met de kids naar "fun parc cabrioles in het plaatsje Le Burgue. Veel waterpartijen en spelletjes. Waarschijnlijk zijn we naar de markt geweest in de plaats Auray. De foto's waren niet allemaal heel goed geslaagd.