Vakantie Curacao 1999

14 juni 2023 - Den Helder, Nederland

Ik werd voor een klein jaar uitgezonden met de "Cutter Jaguar" naar Curacao. Als bijzonder ambtenaar van politie bij de Kustwacht. De reis ging van Plymouth (vanwege het slechte weer), Porto, Las Palmas, Kaapverdische eilanden en toen de lange oversteek Atlantische Oceaan naar Brazilië, Fortaleza en daarna de rivier op bij Frans-Guyana naar de hoofdstad Cayenne. Zo kwamen we na 5 weken aan in Willemstad, Curacao. In de tijd van de patrouille zijn we vaak naar Aruba en Bonaire geweest. Ook een keer naar Sint-Maarten en met de Orion terug. Halverwege de term ongeveer zijn Loes en de kinderen en Suzanna naar Curacao gekomen voor drie weken. Vaak hebben we buiten gegeten in restaurants. We hadden twee leuke huisjes met een privé zwembadje. Met de gele gehuurde auto zijn over het hele eiland geweest. Een paar dingen waren:

• Jeeptocht door Christoffelpark (zeer leuk met een geleende Jeep)
  • Verschillende stranden
  • Mambo Beach (mooi, maar duur)
  • Klein curacao (met de cutter)
  • Gouvernementsgebouw
  • Punda (centrum Willemstad)
  • Otrabanda (gerenoveerde achterbuurt Willemstad)
  • Hato (vliegveld)
  • Julianabrug
  • Pontjesbrug
  • Markt
  • Barkjes uit Venezuela

Het eiland van Curacao is een grote stenen klip met heel veel cactussen. Willemstad is de hoofdstad en valt vooral op door de pastelkleurige huizen over. Verder zaten we veel op het Wilhelminaplein of op de rivierkant in Punda op alle terrassen