Vakantie Frankrijk EuroDisney 1996

14 juni 2023 - Den Helder, Nederland

EURO DISNEY 1996

In 1996 besloten met de kinderen 5 dagen naar Euro Disney te gaan. We verblijven in het hotel "Sequoia Lodge". Het ontbijt gebruikten we daar en op zijn tijd kwam er een Walt Disney figuur voorbij. De kamer was zeer basic, maar te doen. De wandeling elke ochtend naar het park was al een belevenis op zijn eigen. Elke dag begon het in de Main Street, wat vol staat met leuke woningen en winkels. Tevens hebben we hier de parades gevolgd, zowel overdag als de avondparade en de lichtshow. We gingen de avond ervoor kijken hoe we het beste alle attracties konden bekijken en vooral om erin te gaan. Want het is normaal dat er een rij voor de trekpleisters staat. Het vuurwerk in de avond hebben we nooit gezien, omdat we elke avond te moe waren na zo’n innoverende dag.

We begonnen in Adventureland. De bezienswaardigheden zijn hier: Aladin, piraten, indianen en Lion King. Uiteraard een rondje met de rollercoaster van Indiana Jones. Ook hebben we een boottocht gemaakt.

Discovery Land: Het gaat hier over De moderne tijd, een 3d-film met Michael Jackson, auto’s en ook de Space Mountain, waar we verschillende keren in zijn geweest.

Fantasy Land: Is eigenlijk voor de iets kleinere kinderen, maar nog steeds leuk voor volwassenen en grotere kinderen, met het Labyrint, It’s A Small World. Met een klein bootje door de wereld met een heel intrigerend muziekje. Ook rondjes gedraaid met de Teacups en later met een treintje door het park.

Frontierland: Dit is gebouwd rondom het thema Wild West. Ook daar was een achtbaan die we hebben genomen en weer een boottocht, maar nu met een radarboot, een soort Mississippi boot.

Tijdens de wandelingen door het park waren er veel verschillende shows. We hebben er veel gezien. Wat is blijven hangen zijn de Lichtshow in de avond. De parade door Main Street met veel als Toy Story en Pocahontas.

Op een gegeven ogenblik was het een wedstrijdje door de kids om met Disney-figuren op de foto te gaan. We hadden er genoeg en het was leuk.

Op de laatste avond voor het vertrek zijn we met zijn vieren naar de Buffalo Bill’s Wild West Show geweest. Bij binnenkomt kreeg iedereen een cowboyhoed op met een kleurtje. Hier werden later in de show wedstrijd gehouden, welke we hebben gewonnen. Prachtige show met indianen, cowboys en paarden. Veel nep schieten en Annie Oakley. Ook werd er eten verstrekt aan het publiek. (Kip, mais, BBQ en aardappel alles omgeven met een sausje.

We hadden alle dagen mooi weer en niet al te warm. Het was echt heel leuk en we hebben genoten.