Vakantie Griekenland Kreta 2002

14 juni 2023 - Den Helder, Nederland

Kreta, Griekenland 2002

Nu Kreta voor het eerst, geregeld via last-minute reis van 10 dagen. We verblijven in het hotel “Mirabello” Een mooi hotel, met kleine kamers. Gelegen aan de zee, maar ook nog een simpel zwembad. Verder goede terrassen met een grote Plaza. Om in het hotel te komen was best nog een pittige busreis voor nodig. Meteen wat van het eiland gezien. Op de eerste dag kwamen we in contact met een jonger stel Jos en Jolanda uit Vianen. Daar hebben we 10 dagen mee op getrokken en dit was zeer gezellig. Elke avond lekker aan de wijn bij het eten en na afloop aan de bar. Na 10 dagen hoefden we pas de barrekening te betalen. Dit was zo weinig, dat we thuis aangekomen naar Jos en Jolanda, die daar nog 4 dagen bleven, hebben gebeld met de vraag of hun misschien heel veel moesten betalen i.v.m. een gezamenlijk rekening. Maar ook hun hadden heel weinig betaald. We zijn nog op hun trouwen geweest en daarbij verbleven we in een hotel te Woerden. Ook zijn ze nog bij ons geweest en we zijn naar het strand geweest. Toen ze ons strand zagen en de rust, snapte ze niet dat ze altijd naar Zandvoort gingen. Met zijn tweeën met een gehuurde auto voor drie dagen over het eiland getrokken, wat best leuk was. Ook een boottocht gemaakt langs de kust, waar we in grotten kwamen waar we konden zwemmen. Ook was het veel klimmen op de afgemeerde klippen, zo veel dat mijn wandelschoenen dwars doormidden gingen. Met een jeepsafari kwamen we met een ander jong echtpaar te zitten, Het zat achter ons. Ik zat achter het stuur. De mannelijke helft van het stel zei, dat hij had gehoopt om te rijden. Ik zei tegen hem, dat na twaalf uur S ’middags kon rijden, Maar op het moment suprême (nadat die gezien had waar we allemaal langs gingen, langs afgronden en smalle bruggetjes) vond die het wel prima zo. Na afloop de groepsfoto natuurlijk waarbij de plaatselijke bevolking van boven de daken water gooien over de mensen. Ik wist dit al en had Loes meegenomen naar achteren. De plaatsen waar we zijn geweest, o.a. Spinalonga, Nikolaos en Hersonissos. Dit was een van de gezelligste vakanties.