Vakantie Spanje Empuriabrava 2000

14 juni 2023 - Den Helder, Nederland

Empuriabrava, Spanje 2000

Empuriabrava is een gemeente in de gemeente Castelló d'Empúries, in de Alt Empordà. Het is gelegen in de Golf van Roses, omgeven door het natuurpark van de Aiguamolls de l'Empordà, en is de grootste residentiële jachthaven van Europa, met ongeveer 24 km bevaarbare waterwegen

Ze zijn begonnen te bouwen in 1967, Het wordt ook wel Venetië van Spanje genoemd

Een stadje waar niet veel te beleven was voor ons en de kinderen. Eigenlijk veel hetzelfde. Rechte kanalen met witte huizen eraan. Veel pleziervaart.

Het hotel was massaal en vlakbij het grote strand. Voor de kids naar Aqua Brava geweest. Een waterparadijs voor kids. We hebben nog met een boot een kanaaltocht gedaan. Leuk, maar allemaal hetzelfde. Een dagtocht gemaakt naar Barcelona met gids. Was leuk. Huizen van Gaudet en de fontein met allerlei kleuren in de avond met muziek van Freddy Mercury “Barcelona”. Uiteraard ook La Sagrada Família Basilica van Antonio Gaudí

In de avonden zaten we op een heel klein pleintje met allerlei tentjes, waar je gezellig wat kon drinken en eten. In het midden was een podium waar dan livemuziek was elke avond. Bij één van de tentjes na sluitingstijd nog met de eigenaren een wijntje en een gesprek gehouden.