Vakantie Oostenrijk Ellmau 2000

14 juni 2023 - Den Helder, Nederland

Ellmau Oostenrijk 2000

Met de bus door heel Nederland om mensen op te pikken, voor de reis naar Ellmau. Mensen die instapte in Venlo zeiden in Oostenrijk dat de reis erg meeviel. Mensen uit Den Helder hadden er dan al een reis op zitten van uren om in Venlo te komen. Ellmau is kleine plaats helemaal ingericht op de wintersport. We zaten in een klein pension. Waar de twee vrijgezelle jongens in een gigantisch tweepersoonsbed lagen en het oudere echtpaar (wij dus) in een stapelbed. De eigenaar dacht ons blij te maken om vanaf de ochtend al hard Nederlandse muziek te draaien en vooral Andre Hazes. Het pension zat naast een discotheek, waar we de avonden leuk hebben gezeten. Op de piste werd er vaak "Hey Baby" gedraaid en dat werd overal mee geblèrd. Met een moeder en twee zoons zijn we samen de onze kinderen naar een oud-nieuw feest geweest. Om één vonden de oudjes het goed genoeg en met de taxi (iemand gevraagd om ons naar het pension te brengen) naar huis, wat toch wel heel ver was. De kinderen vonden het toch te gezellig en bleven er nog. Bij sluitingstijd stonden ze buiten en zonder vervoer, want daar hadden ze niet aan gedacht. Dan maar lopend naar het pension. Sommige (Marlo) in een T-shirt en de rest in overhemdjes lopen door de vriesnacht en met een pittige koude wind. Ze hebben het zeer zwaar gehad, maar ze hebben het gered. Op de piste veel geskied. De kinderen hadden snowboard les en hadden dit al pittig snel onder de knie. Op een avond naar een feestavond geweest en wel van het "Auner Alpenspektakel". Dit waren traditionele Oostenrijkse liedjes en sketchjes. Al met al zou dit de laatste wintersportvakantie worden tot nu toe. (2023)