Vakantie Oostenrijk Pertisau 2 1989

14 juni 2023 - Den Helder, Nederland

Pertissau 2

De tweede wintersportreis met zijn tweeën en samen met Wim, Janneke, Joyce en Rita. Ook deze keer naar Pertissau. Toch lekker vertrouwd. Na een wederom door Hennie geregelde busreis, in een hotel met bar, waar we regelmatig te zien waren. Aan de Jägertee en dan zoveel dat je allerlei rare dingen zag. Dennenbomen die binnen kwamen lopen. Het bleek knap duurder, een bar, beneden. Tevens was er een feestavond met lokale mensen in klederdracht. Uiteraard was de onmisbare accordeon aanwezig. Geregeld door Hennie. Dus puinhoop.

In deze tweede wintersportvakantie bleek dat we het skiën nog goed onder de knie hadden, uiteraard nog met vallen en opstaan. De meeste dagen was het erg zonnig en het verbranden van de huid was dichtbij. Zowel op de piste als op terrassen veel zonnebaden. Nog wel een paar dagen les gehad. Het was minder gezellig dan de eerste reis.

Op de terugreis gevraagd aan de chauffeur of er nog bediening was. Op zijn advies het werk zelf maar in de hand te nemen. Dus iedereen gevraagd om wat te drinken. Veel thee. Ik moest van de chauffeur 7 x trekken met een theezakje. En daar een gulden per beker voor vragen. Schandalig. Maar iedereen had dorst. Dus de bestellingen vlogen rond en het geld stroomde binnen. De reistijd leek zo een stuk korter. Na de grens van Nederland kwam de chauffeur naar Wim toe om het geld. Deze had niet zoveel geld, het meeste zat in mijn broek. Maar de chauffeur heb ik niet gezien. Dus het verdiende geld bleef lekker bij ons.