Vakantie Frankrijk Souillac 1990

14 juni 2023 - Den Helder, Nederland

Souillac Frankrijk 1990

Vakantie naar Frankrijk 1990 samen met de kids in de witte Renault 25 met een imperiaal op het dak. Heel veel spelletjes, snoep en muziek werden naar achteren gegooid om de kids te vermaken in deze toch wel lange reis. Na het toch wel drukke en zenuwachtige Parijs, kwamen we op de parallelweg van de snelweg naar het zuiden (Route du soleil). Duurt veel langer, maar is veel mooier en leuker om te rijden Niet gepland, kwam zo uit. Zo kwamen we toevallig in een kasteel langs de kant van de weg om een nacht te verblijven en ontbijt. Het kasteel heette “Chateau de la Chaponniere” in Saint-Hilaire de Court en het was op de weg naar Chateauroux. Na het parkeren bij het kasteel kwam er een oude vrouw uit de deuropening. Ze wou er niets van weten dat wij de koffers gingen sjouwen naar boven. Dit wou ze zelf doen. Het was een gigantische grote kamer en badkamer. Het ontbijt was zeer goed en overdadig met allerlei drinken. Zelfs chocomelk voor de kinderen. In de ochtend weer op pad om in de middag aan te komen op de camping “La Paille Basse” Het was een prachtige camping met zwembad. Wij hadden een gehuurde tent van “Keycamp”. Met veel luxe. Normale bedden, koelkast en barbecue. Omdat wij als enige een koelkast hadden, zat iedereen vaak bij ons voor de koele dranken. De camping had een centraal punt met gebouwen in oude stijl met opgestapelde keien. Hier werd elke avond ofwel livemuziek gespeeld of een voorstelling. Zowel wij als de kids vermaakt ons er prima mee. In de tijd dat we daar verbleven kwamen we met een Engels stel uit New Castle in aanraking. Ze hadden een jongetje van dezelfde leeftijd als Marlo en Tessa. Daar hebben wij ons twee weken mee vermaakt op de camping. Rob Meuter en zijn verloofde Sylvia uit Zeeland kwamen nog langs bij ons om wat dagen samen op te trekken. Samen zijn we naar “Feerie du rail” te Rocamadour geweest. Een ruimte met modelbouw, omdat dit de hobby was van Rob. Verder nog wat in de omgeving (Sarlat) wezen eten met zijn allen. Wij zijn alleen met de kids nog naar de “Grotten de Cougnac” in Gourdon gegaan, met tekeningen uit de prehistorie. Niet echt bijzonder en koud. In het plaatsje Rocamadour zijn we nog naar “la Foret des Singes” (een apentuin waar je door heen kan lopen tussen de apen), “Le Jardin des Papillons” (een vlindertuin, niet al te groot), Chateau de Castelnaud van binnen bekeken. En als hoogtepunt naar de “Rocher des Aigles” (een bergklip waar een roofvogels-show werd gegeven met o.a. condors). Er was heel veel natuur om te wandelen en kastelen te bekijken die aan de Dordogne lagen. Onderweg nog gegeten bij een kraampje langs de weg. Bij de patat kregen we een vliegenmepper. Vonden we raar, maar later na verschillende bijenaanvallen wisten we waarom. Na twee weken weer terug in één keer. Leuke vakantie en veel gezien.