Vakantie Frankrijk Carnac 1991

14 juni 2023 - Den Helder, Nederland

Carnac

We gingen wederom naar Frankrijk in de Renault en wel naar deze keer naar Zuid-Bretagne, naar een camping tussen Carnac en Trinité-sur-Mer. “La Grande Metairie”. Een zeer mooie camping, heel groot met een simpel zwembad. Eén van de eerste avonden was er een BBQ voor de campingbewoners die we met zijn vieren hebben aan gedaan en lekker hebben gesmikkeld. Elke avond werd er wel iets georganiseerd. Een live-muziekavond of een voorstelling. Het personeel speelde een drukbezochte voorstelling van de musical “Grease”. Voor de kids hadden we fietsen gehuurd, zodat ze op de camping overal naartoe konden. Later hebben we nog pony’s gehuurd om bij de tent te rijden. De tent was gehuurd bij “Eurocamps”. Deze had tevens een recreatieteam op de camping. Een klein speeltuintje was bij de ingang van de camping. Tevens op sommige dagen een kleine markt met plaatselijke lekkernijen. Vaak gingen we naar het strand bij de zee om lekker te zonnebaden en te zwemmen. Soms waren we de zee gewoon kwijt. Door eb en vloed verdween de zee helemaal. Verder veel gereden door de omgeving om wat uitjes te doen zoals naar een niet al te groot kermisje in de buurt. We hebben nog een piratenschip aangedaan waar de kinderen op konden. Verder een uitstapje naar de menhirs die hier overal staan in het landschap. Ook zijn we naar Quiberon geweest en daar door het stadje gelopen over de markt en door de haventje en in de middag het treintje genomen door het centrum. Een paar dagen was er een klein circus (Le Cirque de la Colline) op de camping en uiteraard zijn we daar met de kinderen heen gegaan. Dit was een heel andere kant van Frankrijk. Toch weer genoten. Vooral de gezellige avonden met elke keer een ander entertainment.