Vakantie Frankrijk Jura Lac de Chalain 1993

14 juni 2023 - Den Helder, Nederland

Marigny en Lac de Chailain

Met de grote schoolvakantie met ons vieren naar een andere kant van Frankrijk en wel het Juragebied, helemaal in het oosten van Frankrijk naar een camping met de naam "Pergola" tussen de Marigny en Lac de Chailain. Het Jura gebied is bergachtig en de camping is ook daarop gebouwd. Dus veel klimmen. Naar het toilet en afwassen enz. Er was een groot, maar simpel zwembad. In de tijd wat watervallen bekeken en in de omgeving gewandeld met de kinderen. Vaak naar het meer in de buurt om schelpen en dergelijke te zoeken. Verder wat rondgereden in de buurt. Later naar een crossbaan door het landschap. Waar in de winter de kleine bobsleeën naar beneden gaan, ga je in de zomer naar beneden met zitjes en dat gaat razendsnel. Eerst word je naar boven gebracht met de skistoeltjes en dan bloedsnel naar beneden. Het was in onze tijd dat we daar waren vaak regenachtig. Na twee weken weer terug naar Nederland.